keskiviikko 6. kesäkuuta 2012

Luokkaretki + Ysien tanssit + Gaala + Kevätjuhla

Heipä hei ja anteeksi pitkä tauko. Tää postaus piti kirjottaa jo viime viikolla mutta oli hieman kiireitä.

Eli aloitetaan siitä ensimmäisestä kiireestä, luokkaretkestä. Meidän ysien retki suuntautui Helsinkiin ja Fazerin tehtaalle. Ensin me ajettiin bussilla Helsingin keskustaan, jossa meidät jaettiin kolmeen porukkaan. Bussi jätti jokaisen porukan eri paikkaa. Sitten meidät jaettiin vielä neljän ryhmiin ja jokaiselle ryhmälle annettiin vähän erilainen kartta. Kartalla oli neljä kohdetta josta oli kysymyksiä. Niissä sitten piti käydä ja vastata kysymyksiin oikein.

Piti käydä vilkuttelemassa karhun kanssa
Kiasma on ranskaksi kiasma, jos jotain sattu mietityttään

Ton etsimisretken jälkeen päästiin viettämään vapaa-aikaa. Me lähdettiin Heinin kanssa metsästämään mulle Converseja. Ostin ihan perus mustavalkoset, mutta siellä kaupassa oli yhdet toisetkin aivan ihanat Converset.

Shoppailun ja yleisen pyörimisen jälkeen meillä oli sovittu tapaaminen Helsingin yliopiston ruokalan Porthanian edessä. Siellä meidän oli tarkotus lounastaa. Tuli kauheen junnu olo, kun sinne meni niiden parikymppisten opiskelijoiden joukkoon.


Syömisen jälkeen päästiin lähteen sinne Fazerin tehtaalle. Lyhyesti sanottuna siellä oli ihan he****sti suklaata. Sitä tarttu mukaankin aika reilusti. Loppumatka Tampereelle menikin sitten siinä, että ensin mä pidin Maximon kanssa jonkinmoista radioshowta bussin mikkiin ja sen jälkeen ihmisten vaatimuksesta pysähdyttiin vessatauolle. Vessatauon jälkeen mulla pimeni ja nukuin loppumatkan. Kotiin päästyä alko valtava päänsärky joka jatku seuraavat seittemän tuntia.

Keskiviikkona meillä oli ysien tanssit. Siitä ei sen kummalisempaa mainintaan. Kaverit oli tosi nättejä ja sitä tanssia oli kiva kattoa.

Torstaina oli kauan valmisteltu Gaala. Aamu alko noin 1,5 tuntia suunniteltua aikasemmin sillä, että sain soiton luokanvalvojaltani. Mun ilmeeni voi arvata, kun tajusin kuka langan toisessa päässä on. Asia koski edellisen päivän harjoituksia. Siellä oli muutama ihminen ottanut ala-asteen kevätjuhlakoristeet alas näyttämöltä, koska ne ei sopinut Gaalaan. Siitä oli sitten suututtu, koska niitä koristeita oli aika kauan ripusteltu. Ja tietysti, koska mä olin ollut Gaalassa yks pääkoordinaattoreista ja opettajien yhteyhenkilö niin mulle soitettiin ensimmäisenä. Mä olin sitten siellä koululla kymmenessä minuutissa selvittelemässä asiaa. Siinä rehtori jo uhkaili Gaalan perumisella. Me sitten kuitenkin pyydeltiin anteeksi ja saatiin lupa pitää Gaala. Gaala meni hienosti ja kaikki se parin viikon stressi helpotti.

Perjantai oli viimenen koulupäivä ja se suju ihan mukavasti.

Lauantaina oli sitten se kauan odotettu kevätjuhla, joka siis meidän kohdalla jäi viimeiseksi. Aika haikee fiilis jäi. Tulihan siellä koulussa vietettyä yhdeksän vuotta ja kaikki hyvät muistot on siellä. Päättötodistus on nyt kuitenkin kädessä ja ihan kohtuullisilla numeroilla. Lukuaineiden keskiarvo oli 9,25 ja sainhan mä pokattua kaks stipendiäkin. Toinen oli oppilaskuntastipendi ja toinen oli Tampereen Teknillisen Seuran matemaattis-luonnontieteellinen stipendi.

Tästä tuli aika pitkä postaus mutta olipahan paljon toimintaakin viimesellä viikolla. Kiitos jos jaksoitte lukea ja palaillaan !

Heta

torstai 24. toukokuuta 2012

Everything is alright


Moikka taas pitkään aikaan Laura tässä kirjottelee:) Ajattelin kirjotella jotain nyt koulujen lopusta sekä kesästä. Hyvänen aika kun aika rientää.. Vaikee kuvitella, että enää periaatteessa ensviikko jäljellä ja peruskoulu oli siinä ! Toisaalta heti ekana tulee pintaan sellanen onnellisuuden tunne: sitten se on ohi !! ja kohti uusia seikkailuja.. Mutta sitten ku alkaa ajattelee syvemmälle, niin kauheen surullista:( Kuitenkin samassa koulussa 9 vuotta, yli puolet elämästä viettäny siellä, saanut ystäviä yms.. Muistoja tietenki on aina liikaa! Mutta mutta elämä jatkuu, toisaalta ihan hyvä vaa pääsee uuteen paikkaan sillä sama koulu alkaa jo kyllästyttää liikaa..

Kattokaas kuinka kaunis ilma on nyt ollu pitkän ajan! Kesä on jo tullu. Viimevuonna vasta vikalla viikolla oli näin lämmintä. Koulussa on rentoo, pelkkää gaalan tekoa ja 9 vanhoihin tansseihin harjottelua, muuten tunneilla kattellaa pelkkiä leffoja, onneks! Sain muuten enkusta päättöön 10 ja olin ihan oh my gosh!:D Keskiarvo on nyt näillä arvioilla 8.93 varmistan sen sitten myöhemmin..
Kohti kesää ja kaikillahan on yleensä ajatus, että kesäloma on pitkä kaikkee ehtii tehä.. Mä tässä kattelin kalenteria ja yllätyin kui lyhyt loma kuitenkin on! Mulla esim. menee viikko riparille ku oon isosena Ilkossa, sit 2vk menee Italiaan ja 2vk myöskin Venäjälle mökille..! Tuntuu, et taas kerran oon niin eristyny muusta elämästä Suomesta, mut toisaalta ihan hyvä vaa sillä Suomessa kuitenki asutaan ja istutaa kesää lukuunottamatta Suomessa koko vuosi..

Huomenna +23 ja suunnitelmissa koulukavereiden kanssa mennä Suolijärvelle ottaan aurinkoo:)!
(kuva viimevuodelta samojen kavereiden kanssa samoihin aikoihin)
 Heeeeeiniiiiii;) ja Veera takana.. Posseeseen kyl kuuluu vielä muutama muukin:)

♥:llä Laurasi



keskiviikko 2. toukokuuta 2012

Sinut on kutsuttu autoalan pääsykokeisii...

Siis ei huhhuh tätä kokeiden määrää... Ens viikolla meill kaikilla kolmella on joka päivä koe ja sitten vielä seuraavan viikon maanantainakin on. Heta tästä jo kertaalleen valittikin, mut muistutin nyt kumminki. Sit kun koeviikko on ohi, nii mennään varmaa Lauran kans juhlii sitä shoppailemalla! ;)
 Mua on tosin ruvennu stressaa yhä enemmän ja enemmän toi pääsykoe joka on huomenna... Ei siinä muuten mitään, mutta mun pitää tehä ennakkotehtävä ja porukat luulee et sen pitäis olla joku 700 sivua pitkä romaani. Tehtäviä on siis kaks ja ne ovat "Selitä omin sanoin nelitahtisen ottomoottorin toimintaperiaate" ja "Kerro mitä eroa on dieselmoottorilla ja ottomoottorilla". Pitää olla kolme A4 :sta pitkä. Teille noi voi olla hepreaa, mut mä tiedän mitä ne tarkottaa, koska olen ottanu asioista selvää itsekseni, vaikka vanhempani luulevat että olen aivoton pikkukakara. Iskä oli tulostanut mulle kauheen pinon tekstiä, jotka kaikki kertoo samasta asiasta... Ihk, kiits.
Pahoittelen sitä, ettei täs oo ollu aikaa kirjotella. Heta on mua hiillostanut viimeisen viikon, että kirjottaisin tänne.
Mua vähän muutenkin stressaa toi koulujen loppuminen.. Me ollaan kaks viikkoo iha tiedottomii minne mennää syksyllä, vai mennäänkö ollenkaa. Kaikki kaverit lähtee eri kouluihin, meidänki kouluporukka varmaan hajoo. Mut yhteyden pitämistä ei pidä lopettaa ! Eilen kun käytii Hetan kanssa kävelemässä suolikko ympäri, niin juteltii et vähän ois kiva, jos joskus kolmekymppisinä me voitais sanoo, et ollaa tunnettu toisemme 1-vuotiaista. Aika oikeesti juoksee just nyt iha liian nopeeta.. Kohta menny taas viikko! Koulun loppumises on kuitenki onneks se hyvä puoli että odotettu kesäloma alkaa ! JA MUN LIIKUNTAKIELTO LOPPUU FUCK YEAH!♥ Mä toivon et tänäki kesänä tulee se aika, ku ei oo mitää hajua mikä viikonpäivä tai monesko päivä on. Elää vaan päivä kerrallaa, eikä odota mitää. 

Viel tähän loppuun mun uus rakkaus, tavattii 26.3 ja ollaan oltu kuukausi jo yhessä♥

Nyt mun on pakko keskittyy siihe ennakko tehtävään.
Heini kiittää ja kuittaa!

perjantai 13. huhtikuuta 2012

Nauru pidentää ikää

Siispä te ette pääse musta ikinä eroon ! Tältä on oikeasti tuntunut tällä viikolla. Tiistain jälkeen mä oon vaan nauranu, kun oon ollut kavereideni kanssa. Koulussa me ollaan tehty kaikenlaista hauskaa. Vapaa-ajalla oon nauranu joko yksin tai kaverin kanssa.
Tänään vasta nauroinkin, kun erään kaverin kanssa metsästettiin tennispalloa koulun katoksen päältä. Kaveri oli mun olkapäillä ja yritti onkia sitä palloa valtavalla harjalla. No se kurkotti liian pitkälle sillä harjalla ja sen ote lipes. Sinne se harja sitten jäi törröttämään. Mä yritin hyppiä se kaveri olkapäilläni, että saataisiin se harja pois sieltä. Oli varmaan huvittava näky. No oltiin jo myöhässä tunnilta joten lähdettiin sisälle. Seuraavana ninjatehtävänä oli mennä kyykyssä siitä luokan ikkunan edestä, jotta ope uskois, että tullaan jostain aivan muualta. No arvatkaa kuka kemaa just siinä ikkunan kohdalla kyykyssä ? Siinä sitten kummatkin repeiltiin ja kaveri yritti kiskoa mua ylös mahdollisimman nopeesti. Selvittiin siitä kunnialla ja mentiin seuraavalla välkällä hakemaan sitä luutaa ja palloa. Otettiin Lauran huivi avuks, koska me kummatkin ollaan lyhyitä, joten ei oltais saatu ilman apuvälinettä sitä luutaa sieltä pois. No se luuta saatiin ja viimeisillä voimilla sitten vielä se pallokin. Kasit tuijotti vähän aikaa, kun me vaan hypittiin ylös alas ja kiljuttiin riemusta, kun se pallo tippu sieltä katoksen päältä. No joo mutta lyhyin sanoin oli kiva viikko. Toivottavasti teilläkin oli ja ei mulla muuta tänään.

PS. Arvatkaa kuka valittiin tekeen PISA-tutkimusta... Just saying ;)

Heta
 

keskiviikko 4. huhtikuuta 2012

All I can do is keep on dancing

Morjensta, Laura se sitten täällä kirjottaa. Lyhyesti mun viikosta: maanantai oli karsee päivä, feilasin koko aamun ihan totaalisesti! Ensinnäkin heräsin ja tajusin että mulla on hammaslääkäri juuri silloin. No, puen nopeesti päälle ja lähen juokseen Pohen koululle, jotten sais maksuu, ajattelin ehtiä.. No, kuinka kävikään, he sanoivat että hammaslääkäri onkin Etskun koulussa, voi sitä vihan määrää! Mut en onneks saanu sieltä maksua ku tulin niin kiltisti pyytään uutta aikaa.. Maanantaina oli järkyttävä ilma! Ei päässy kulkeen ulkona sen lumen takia, sitä vaa tuli ja tuli. Tätä kutsutaan kevääks? Justniin.. Ei uskallettu mennä Liisankanssa ulos niin istuttiin niillä. Liisa asuu aivan lähellä, ja sinne päästyäni huokailin selviytymisestä.. Sukat oli läpimärät ja lunta oli kertyny polviin asti!

Please, no more snow!

No joo ei valiteta, kyllä se kesä vielä sieltä tulee. Tiistai oli ihan kiva päivä, ei mulla kai mitään ihmeellistä sanottavaa siitä oo, reeneissä oli tosi kivaa!
Tänää oli järkyttävä päivä mun osalta koulussa, sillä olin umpiväsyny enkä jaksanu olla ollenkaa positiivinen! Mutta sitten koulun jälkeen sain jostain energiaa ja menin Heinille, siellä vietettii rakkaiden ystävieni Millan ja Heinin kanssa laatuaikaa jutellen:) Aurinko tuli esiin, ja tuli positiivinen mieli.


Reeneissä oli hienoo, kun  pitkään aikaan reenattiin meiän vanhat nostalgia tanssit, tuli kauhee hiki ja kaikki oli iha uupuneita! Voi että ku hieno tunne oli ku tanssittiin meiän pravuuri vuodelta 2007 Irlantilainen.. Se on kyllä historia meidän ryhmältä, sillä sillä on voitettu palkintoja, saatu kunniakirjoja ja kehuja. Kaikista parasta oli huomata, että siinä oli meidän se alkuperänen tanssiryhmä, kun tehtiin se tanssi! Anna Katja minä Allu Elina Liisa!!! Näiden vuosien jälkeen, siinä me oltiin, kaikki liikkeet yhä muistissa! Ja kun välissä on ollut muitakin tanssissa, esim Liisan ja Ellun sijalla aina välillä. Siks oli hienoo mennä pitkään aikaan lempitanssi läpi vanhalla, rakkaalla , tutulla porukalla! Juu en selitä tän enempää;)
Huomenna alkaa loma, wuhuuuu! Viettäkää toosi rento ja mukava loma, keräkkää voimia sillä sitten alkaa viimeset pinnistelyt ennen lomaa;)

♥:llä Laurasi

maanantai 26. maaliskuuta 2012

Miksi, voi miksi ?

Heta täällä hei ! Tuuraan tänään Heiniä, joka on vähän satutellut kättään. Lyhyesti Heini oli viime kesänä kolarissa jossa sen olkavarren luu meni poikki. Se luutu vinoon ja se piti nyt viime perjantaina leikata ja pultata suoraan. Joo Heini on ihan kunnossa, mutta yhdellä kädellä ei kauheen hyvin kirjotella niin päätettiin et Heini saa pitää vapaata blogista.
Mä lupasin viime kerralla, että en kirjottele mistään vakavasta tällä kertaa. Olo olikin mahtavin tässä viikonloppuna ja tänään aamulla. Olin rentoutunu ja koulumotivaatiokin, joka on ollut kateissa viimeiset kolme viikkoa ( murr ), alkoi palaileen näköpiiriin. Tulin tänään ilosella mielellä kotiin ja tein tehokkaasti läksytkin. No sitten kattelin hieman leffaa ja vein koiraa ulos tuolla räntäsateessa. Ihan ilosena tulin tähän koneelle ja ajattelin datata hetken ja sitten mennä vaikka aikasin nukkumaan. No minä tyhmä päätin käydä kurkistamassa koulumme kotisivuja... Ei hyvä ajatus. Sinne oli päivitetty kevään koelistat. Jo aikasemmin olin huomannut, että 7.5 alkavalle viikolla oli osumassa kolme koetta. Tätä jo vähän koulussa surkuttelin tänään. No nyt kun merkkasin ne siellä näkyvät kokeet kalenteriin, huomasin tuijotellessani sitä viikkoa, että heipä hei siihen viikolle osuukin VIISI koetta. Kyllä kuulit oikein, VIISI !!

7.5 Äidinkielen koe
8.5 Matematiikan koe
9.5 Yhteiskuntaopin koe
10.5 Uskonnon koe
11.5 Maantiedon koe

Tämä näkymä veti iloisen mieleni pohjamutiin ja heitteli sitä siellä, kuin räsynukkea. Koulumotivaatio ehti jo juosta pakoon ja piiloutua kiven taakse. Sain sen houkuteltua sieltä uskottelemalla sille, että tähän kamalaan koeviikkoon on vielä kuukausi ja siihen ehtii hyvin valmistautua, kun aloittaa nyt. Koulumotivaatio tuli jo tohon viereen seisomaan, kun kirjottelin kalenteriin lukusuunnitelman seuraavalle kuukaudelle. Nostan hattuani jos pääsen kunnialla ja ilman hermoromahdusta läpi tuosta viikosta.

Tää alko taas kuullostaa kauheen masentavalta. Ehkä mun pitäis vähän piristyä ja tsempata. No jos mä kerron jonkun vitsin tähän perään... Ei nyt ei kyllä lähde... Ehkä ens kerralla.

Heta

torstai 22. maaliskuuta 2012

" Sä et oo kone, eikä sun tarvitsekkaan olla "

Täydellisyys. Jotkut ihmiset tavoittelee sitä kaikin keinoin. Joillekkin täydellisyydestä on tullut pakkomielle. Voiko ihminen sitten olla täydellinen ? Vastaus on yksinkertainen, ei voi. Ihmisen ei tarvitse olla täydellinen. Ihmisellä on oikeus mokata. Se on inhimillistä.