maanantai 26. maaliskuuta 2012

Miksi, voi miksi ?

Heta täällä hei ! Tuuraan tänään Heiniä, joka on vähän satutellut kättään. Lyhyesti Heini oli viime kesänä kolarissa jossa sen olkavarren luu meni poikki. Se luutu vinoon ja se piti nyt viime perjantaina leikata ja pultata suoraan. Joo Heini on ihan kunnossa, mutta yhdellä kädellä ei kauheen hyvin kirjotella niin päätettiin et Heini saa pitää vapaata blogista.
Mä lupasin viime kerralla, että en kirjottele mistään vakavasta tällä kertaa. Olo olikin mahtavin tässä viikonloppuna ja tänään aamulla. Olin rentoutunu ja koulumotivaatiokin, joka on ollut kateissa viimeiset kolme viikkoa ( murr ), alkoi palaileen näköpiiriin. Tulin tänään ilosella mielellä kotiin ja tein tehokkaasti läksytkin. No sitten kattelin hieman leffaa ja vein koiraa ulos tuolla räntäsateessa. Ihan ilosena tulin tähän koneelle ja ajattelin datata hetken ja sitten mennä vaikka aikasin nukkumaan. No minä tyhmä päätin käydä kurkistamassa koulumme kotisivuja... Ei hyvä ajatus. Sinne oli päivitetty kevään koelistat. Jo aikasemmin olin huomannut, että 7.5 alkavalle viikolla oli osumassa kolme koetta. Tätä jo vähän koulussa surkuttelin tänään. No nyt kun merkkasin ne siellä näkyvät kokeet kalenteriin, huomasin tuijotellessani sitä viikkoa, että heipä hei siihen viikolle osuukin VIISI koetta. Kyllä kuulit oikein, VIISI !!

7.5 Äidinkielen koe
8.5 Matematiikan koe
9.5 Yhteiskuntaopin koe
10.5 Uskonnon koe
11.5 Maantiedon koe

Tämä näkymä veti iloisen mieleni pohjamutiin ja heitteli sitä siellä, kuin räsynukkea. Koulumotivaatio ehti jo juosta pakoon ja piiloutua kiven taakse. Sain sen houkuteltua sieltä uskottelemalla sille, että tähän kamalaan koeviikkoon on vielä kuukausi ja siihen ehtii hyvin valmistautua, kun aloittaa nyt. Koulumotivaatio tuli jo tohon viereen seisomaan, kun kirjottelin kalenteriin lukusuunnitelman seuraavalle kuukaudelle. Nostan hattuani jos pääsen kunnialla ja ilman hermoromahdusta läpi tuosta viikosta.

Tää alko taas kuullostaa kauheen masentavalta. Ehkä mun pitäis vähän piristyä ja tsempata. No jos mä kerron jonkun vitsin tähän perään... Ei nyt ei kyllä lähde... Ehkä ens kerralla.

Heta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti