maanantai 26. maaliskuuta 2012

Miksi, voi miksi ?

Heta täällä hei ! Tuuraan tänään Heiniä, joka on vähän satutellut kättään. Lyhyesti Heini oli viime kesänä kolarissa jossa sen olkavarren luu meni poikki. Se luutu vinoon ja se piti nyt viime perjantaina leikata ja pultata suoraan. Joo Heini on ihan kunnossa, mutta yhdellä kädellä ei kauheen hyvin kirjotella niin päätettiin et Heini saa pitää vapaata blogista.
Mä lupasin viime kerralla, että en kirjottele mistään vakavasta tällä kertaa. Olo olikin mahtavin tässä viikonloppuna ja tänään aamulla. Olin rentoutunu ja koulumotivaatiokin, joka on ollut kateissa viimeiset kolme viikkoa ( murr ), alkoi palaileen näköpiiriin. Tulin tänään ilosella mielellä kotiin ja tein tehokkaasti läksytkin. No sitten kattelin hieman leffaa ja vein koiraa ulos tuolla räntäsateessa. Ihan ilosena tulin tähän koneelle ja ajattelin datata hetken ja sitten mennä vaikka aikasin nukkumaan. No minä tyhmä päätin käydä kurkistamassa koulumme kotisivuja... Ei hyvä ajatus. Sinne oli päivitetty kevään koelistat. Jo aikasemmin olin huomannut, että 7.5 alkavalle viikolla oli osumassa kolme koetta. Tätä jo vähän koulussa surkuttelin tänään. No nyt kun merkkasin ne siellä näkyvät kokeet kalenteriin, huomasin tuijotellessani sitä viikkoa, että heipä hei siihen viikolle osuukin VIISI koetta. Kyllä kuulit oikein, VIISI !!

7.5 Äidinkielen koe
8.5 Matematiikan koe
9.5 Yhteiskuntaopin koe
10.5 Uskonnon koe
11.5 Maantiedon koe

Tämä näkymä veti iloisen mieleni pohjamutiin ja heitteli sitä siellä, kuin räsynukkea. Koulumotivaatio ehti jo juosta pakoon ja piiloutua kiven taakse. Sain sen houkuteltua sieltä uskottelemalla sille, että tähän kamalaan koeviikkoon on vielä kuukausi ja siihen ehtii hyvin valmistautua, kun aloittaa nyt. Koulumotivaatio tuli jo tohon viereen seisomaan, kun kirjottelin kalenteriin lukusuunnitelman seuraavalle kuukaudelle. Nostan hattuani jos pääsen kunnialla ja ilman hermoromahdusta läpi tuosta viikosta.

Tää alko taas kuullostaa kauheen masentavalta. Ehkä mun pitäis vähän piristyä ja tsempata. No jos mä kerron jonkun vitsin tähän perään... Ei nyt ei kyllä lähde... Ehkä ens kerralla.

Heta

torstai 22. maaliskuuta 2012

" Sä et oo kone, eikä sun tarvitsekkaan olla "

Täydellisyys. Jotkut ihmiset tavoittelee sitä kaikin keinoin. Joillekkin täydellisyydestä on tullut pakkomielle. Voiko ihminen sitten olla täydellinen ? Vastaus on yksinkertainen, ei voi. Ihmisen ei tarvitse olla täydellinen. Ihmisellä on oikeus mokata. Se on inhimillistä.

sunnuntai 18. maaliskuuta 2012

Finding time

Morjensta! Täällä mä taas, Laura meinaa:D.. Mitäs mä voisin kertoa.. Noh, tässä on nyt ollu kaikenlaista taas, kuukauden pääkohtia taitaa olla justiinsa synttärit ja Isko- leiri muumuassa:). Kyllä, sitä ollaan 16 vuotta eikä tunnu missään. Mutta on se toki aina kivempi olla  vanhempi! Paitsi sitten kun on joku keski-ikänen.. No Isko- leiri oli ihan huippu, meil on meinaa niin mahtava isosporukka kasassa... Niin surullista, että kun leirit alkaa ni meiät hajaannutetaan ja ei tuu oleen enää samaa porukkaa, tuskin tulee olee.. Meil oli rentoo, syötii vaan hyvää ruokaa, pulkkailtiin, valmisteltii ilta-ohjelmaa yms yms...
     Kokeita on ollu, koko ajan.. Nyt ei ainaka lähiaikoina enää oo, huh! Mut sen sijaan, tutkielmia :) siis, JES! Niitäki oon tehny hikipäissäni.. Okei en! Itseasias oon ollu aika laiska niiden suhtee, vei voimia silti. Mut opiskelu on menny iha hyvään suuntaan, toivon nyt hartaasti sitten sitä et pääsisin Relluun, tai Clasuun..  Mutta ei sillä sinänsä väliä, lukioita kaikki, samaa opiskelua kaikissa-.- Mikä sinänsä ei oo yhtään kivaa! Mutta pakko on tehä töitä hyvän tulevaisuuden eteen. Mun toiveammatti on tosiaan pankin palveluneuvoja. Mutta sekään ei oo täysin varmaa.
Mää, Liisa ja Allu ollaan nykyää iha hulluina venäläiseen musaan!! ei me ennen näin paljon tykätty kotimaamme musiikista... Mutta nykyää ei kuunnellakka mitää muuta kun sitä..
Plus, ollaan kai huhtikuun puolella lähössä Liisan perheen kans Pietariin !! Oii sinne shoppaileen...:)

Joo helmi selostus mulla! On varmaa tosi helmee lukee vaa koko ajan jotain mun selityksiä:D okei laitan jotai biisejä joita löytyy iPodista..



Mulla on tosin laaja musamaku, että kaikenlaista löytyy!



 PARAS!!

Siinä oli muutama:) Muuten hiusprosessista sen verran, että mulla on suunnitelmissa värjätä hiukset vaaleemmaks, lähelle omaa luonnollista, mutta silti suklaan ruskee,vaaleilla ja tummilla raidoilla:)! Saa nähä onnistuuko, annan kesä auringon haalistaa tummaa..:)

Mutta ei mulla sen tärkeempiä, pitäkää kiva viikko (:

♥:llä Laurasi

tiistai 13. maaliskuuta 2012

Star Wars Marathon feat. Heta ♥

Päätettiin sit keskiviikkona, että mennään Hetan kanssa niille katsomaan perjantaina Star Wars Episodi 1 Pimeä Uhka. Sit seuraavana päivänä koulussa sain mestari-idean, että meenki niille yöks ja kattellaan myös kaks seuraavaa Kloonien hyökkäys ja Sithin kosto putkeen ! Porukoilta kun saatiin lupa niin olinki sitte perjantaina joskus kuuden aikaan Hetan oven takana kamojen kanssa. Ekana värjäsin Hetan hiukset, kun oltiin väri ostettu aikasemmin päivällä kaupasta. SItten lähettii ostaan Duuosta vähä herkkuja ja ruokaa aamuks. Sitä karkkii kerty ihan kiitettävästi, melkee kilo yhteensä.... No mitäs nyt täs ollaa sit seuraavat kaks viikkoo sipsi ja karkkilakossa. 



 Sitten kun päästiin Hetalle, kello oli jotain yheksän. En tiiä mitä me siinä välissä säädettii, mut leffaa alettii kattoon vasta kymmeneltä. Molemmat alko siinä puol kahentoista aikaan oleen ihan poikki ja silmät rupes painuun kiinni, vaikka leffa hyvä oliki. Puol yheltä ku elokuva loppu, laitettii pedit ja mentii heti nukkuu, ku päätettii et ei jakseta kattoo niitä muita, että katsotaan sit aamulla. Nukahdin melkeen heti ja Heta oli kuulemma puhunu mulle kaikkee, kun ei ollu tajunnu et mä nukun. Sen mielestä oli ihan hyvä etten kuullu. :D
Puol kakstoista ruvettiin heräileen. Aamupala kun oltiin syöty, alettiin kattoon niitä kahta seuraavaa elokuvaa. Istuttii meidän patjoilla yökkäreissä joku neljä tuntii, kun ei jaksettu muuta mennä pistään päälle. Voin kertoo, että rakastuin Anakin Skywalkeriin, eli Hayden Christenseniin, se on niin hyvännäkönen Kloonien Hyökkäyksessä... Dush, mua niin harmitti kun se käänty piemyden puolelle :c
Kolmannen leffan aikana me sitte kiharrettiin toistemme hiukset mun kihartimella, jonka olin ottanu mukaan. Kiharsin eka Hetan hiukset ja sitten se kiharsi mun. Oikein hianot tuli, vaik ite sanonki. Pari kuvaa oli pakko ottaa, kun Hetan hiuksetki oli vasta värjätty. Laitettii leffa pauselle ja mentii pukeen ja muuta tällästä.


Elokuvat oli tosi hyviä! Niistä tuli heti mun suosikkeja. Mikäli niitä ei oo nähny, niin kannattaa oikeesti kattoo Star Warsit neljännesta episodista alkaen kuudenteen ja sit ykkösestä kolmoseen. Ne vanhat on meinaan parempia, kun ei tiedä mistä kukakin tulee ja kun ne uudemmat leffat katsoo, niin kaikki vähän niinku namksahtaa paikalleen ja tulee kivoja AHAA-hetkiä, kun tajuaa jotain. Näyttelijät on hyviä, etenkin ykkösessä pikku Anakin Skywalker, sellanen joku kymmenen vuotias poika. Se on niin sulonen. Voisin varmaan lopettaa näyttelijöiden ihkuttamisen ihan tähän alkuun. Mutta me molemmat suositellaan !


Meidän piti kirjottaa yhdessä blogi ihmisistä ja siitä, kuinka kaikki on nykyää niin ärsyttäviä ja töykeitä, mutta eipä sitten ehditty, et jää toiseen kertaan. 
Loppu viikonlopun oon kattonu oikeesti vaan telkkaa. Lauantaina kun tulin kotiin, katteltiin äitin kaa Salt kun Viasatin kanavat oli auki. Sitte tuli Terra Nova, joka on nykyään mun suosikki sarja. Ah se on niin hyvä. Kattelin sit uutisetki, mitä ei ois pitäny tehdä, koska Urheilus näytettii video, kuinka joku kilpalaskija oli kuollu ku se oli laskenu jotain aitaa päin, kun se oli lentäny hyppyristä. No ei siinä muuten mitää, mut näinpä siitäkin sit unta seuraavana yönä.
Sunnuntaina, kattelin taas vähän lisää telkkaa, mut sain mä raahauduttua mummulle ja vaarille käymään. Kattelin illalla vielä Neloselta leffan Knowing - Tieto ja se oli aivan kauhee ja näin siitäkin painajaisia. Päätin muuten et nyt on tarpeeks kevät ja otin mun kevät/syksy takin käyttöön :)

Nytten tämä neiti lähtee ulos päin, kun käsi liian kipee reenaukseen.
♥ :llä Heini