Eli aloitetaan siitä ensimmäisestä kiireestä, luokkaretkestä. Meidän ysien retki suuntautui Helsinkiin ja Fazerin tehtaalle. Ensin me ajettiin bussilla Helsingin keskustaan, jossa meidät jaettiin kolmeen porukkaan. Bussi jätti jokaisen porukan eri paikkaa. Sitten meidät jaettiin vielä neljän ryhmiin ja jokaiselle ryhmälle annettiin vähän erilainen kartta. Kartalla oli neljä kohdetta josta oli kysymyksiä. Niissä sitten piti käydä ja vastata kysymyksiin oikein.
| Piti käydä vilkuttelemassa karhun kanssa |
| Kiasma on ranskaksi kiasma, jos jotain sattu mietityttään |
Ton etsimisretken jälkeen päästiin viettämään vapaa-aikaa. Me lähdettiin Heinin kanssa metsästämään mulle Converseja. Ostin ihan perus mustavalkoset, mutta siellä kaupassa oli yhdet toisetkin aivan ihanat Converset.
Shoppailun ja yleisen pyörimisen jälkeen meillä oli sovittu tapaaminen Helsingin yliopiston ruokalan Porthanian edessä. Siellä meidän oli tarkotus lounastaa. Tuli kauheen junnu olo, kun sinne meni niiden parikymppisten opiskelijoiden joukkoon.
Syömisen jälkeen päästiin lähteen sinne Fazerin tehtaalle. Lyhyesti sanottuna siellä oli ihan he****sti suklaata. Sitä tarttu mukaankin aika reilusti. Loppumatka Tampereelle menikin sitten siinä, että ensin mä pidin Maximon kanssa jonkinmoista radioshowta bussin mikkiin ja sen jälkeen ihmisten vaatimuksesta pysähdyttiin vessatauolle. Vessatauon jälkeen mulla pimeni ja nukuin loppumatkan. Kotiin päästyä alko valtava päänsärky joka jatku seuraavat seittemän tuntia.
Keskiviikkona meillä oli ysien tanssit. Siitä ei sen kummalisempaa mainintaan. Kaverit oli tosi nättejä ja sitä tanssia oli kiva kattoa.
Torstaina oli kauan valmisteltu Gaala. Aamu alko noin 1,5 tuntia suunniteltua aikasemmin sillä, että sain soiton luokanvalvojaltani. Mun ilmeeni voi arvata, kun tajusin kuka langan toisessa päässä on. Asia koski edellisen päivän harjoituksia. Siellä oli muutama ihminen ottanut ala-asteen kevätjuhlakoristeet alas näyttämöltä, koska ne ei sopinut Gaalaan. Siitä oli sitten suututtu, koska niitä koristeita oli aika kauan ripusteltu. Ja tietysti, koska mä olin ollut Gaalassa yks pääkoordinaattoreista ja opettajien yhteyhenkilö niin mulle soitettiin ensimmäisenä. Mä olin sitten siellä koululla kymmenessä minuutissa selvittelemässä asiaa. Siinä rehtori jo uhkaili Gaalan perumisella. Me sitten kuitenkin pyydeltiin anteeksi ja saatiin lupa pitää Gaala. Gaala meni hienosti ja kaikki se parin viikon stressi helpotti.
Perjantai oli viimenen koulupäivä ja se suju ihan mukavasti.
Lauantaina oli sitten se kauan odotettu kevätjuhla, joka siis meidän kohdalla jäi viimeiseksi. Aika haikee fiilis jäi. Tulihan siellä koulussa vietettyä yhdeksän vuotta ja kaikki hyvät muistot on siellä. Päättötodistus on nyt kuitenkin kädessä ja ihan kohtuullisilla numeroilla. Lukuaineiden keskiarvo oli 9,25 ja sainhan mä pokattua kaks stipendiäkin. Toinen oli oppilaskuntastipendi ja toinen oli Tampereen Teknillisen Seuran matemaattis-luonnontieteellinen stipendi.
Tästä tuli aika pitkä postaus mutta olipahan paljon toimintaakin viimesellä viikolla. Kiitos jos jaksoitte lukea ja palaillaan !
♥ Heta
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti