tiistai 28. helmikuuta 2012

Positiivisuuden kautta

Joo eli hieman on taas olluta taukoa tässä kirjottelussa. En jaksanut viime viikolla kaikkien muiden koulukiireiden lisäks yrittää pusertaa jotain järkevää tekstiä tänne. Ja tietenkin perjantaina, kun loma alko niin flunssa iski päälle, eikä tästä syystä ole oikein ollut intoa. Nyt fiilis on kuitenkin parempi ja pystyn ajattelemaan selkeästi.

Kipeenä ollessa oon mietiskellyt, lähinnä tylsyydestä johtuen, paljon tässä tätä pientä elämääni. Erityisesti sitä, miltä musta nyt tuntuu tää koulun loppuminen. Mä olen hyvin rutiineihin kangistuva ihminen ja sen takia koulu sopiikin mulle mainiosti. Sinne pitää mennä tiettyyn aikaan ja sieltä tullaan pois tiettyyn aikaan. Kaikki on hyvin organisoitua. Yks asia jonka mä olen myös huomannut mietiskellessäni, on se, että mä pidän oppimisesta. Siis ihan kaikenlaisesta uuden oppimisesta. Ja kouluhan on täydellinen ympäristö tälläiseen toimintaan ;). Mä aloin jopa vakavasti miettiin onko olemassa sellasta ammattia, jossa vaan opiskeltais koko elämä. Ei taida löytyä, mut ainahan saa unelmoida.

No itse asiaan sitten. Multa usein kysytään, koska mä olen ilosella tuulella melkein aina, että miten mä pystyn suhtautuun asioihin niin positiivisesti.Joillekkin se tuntuu olevan kiven alla löytää elämästä jotain positiivista. Yks asia mitä mä teen on se, että mä en ota mitään asiaa itsestäänselvyytenä. Aamulla mä silmät avatessani olen iloinen jo pelkästään siitä, että mä avaan silmäni, enkä ole kuollut yön aikana. Kuulostaa vähän masentavalta tavalta, mut toimii mulle.
Toinen asia, mä teen asioille jotain. Okei meillä on neljä koetta viikon sisään, mä oon tän jälkeen kuollut. Ei näin, vaan mieluummin: Okei meillä on neljä koetta viikon sisään, mutta mä voin tehdä itselleni jo nyt aikataulun, jossa mä suunnittelen, miten mä luen näihin kokeisiin kuolematta samalla.
Ja yleisesti se, että aina ajattelee kaikesta pahinta ja on jo valmiiks negatiivinen jonkun uuden asian suhteen, se on sitä pahinta myrkkyä. Myönnän itsekkin sortuvani siihen. Ja jos joskus tuntuu siltä, että elämä on p***aa niin kannattaa muistaa se, että huomenna on uus kaunis päivä. Jokainen meistä joutuu tunnemyrskyjen keskellä elämässään. Niistä kuitenkin pystyy selviämään.
Ja joskus kannattaa kokeilla vaikka ihan tällästä pientä harjotusta. Vaihda jossain lauseessa tietoisesti negatiivinen asentees vähän positiivisemmaks.
Esim. "Mä vihaan saksaa."
--->"Saksantunnit tuovat minulle epämieluisan olon, koska kuudennella luokalla opettajani oli huono ja putosin kelkasta."
tai
" V**tu mä vihaan koulun pinaattikeittoo ! "
---> " Tää pinaattikeitto ei oo ihan sitä parhaimmasta päästä, mutta onneksi koululla on myös vaaleaa leipää tarjolla keittopäivinä."

Ja kaikkein tärkein asia elämässäs josta löydät positiivisuutta. Tee elämässäs asioita jotka tekee sut onnellisiks. Valitse ne vaihtoehdot jotka saa sut iloseks. Karsi lähipiiristäs ihmisiä, jotka saa sut vaan negatiiviselle tuulelle. Tee tietoisia valintoja positiivisuuden eteen.

Toivottavasti tykkäsitte näistä vinkeistä, ja jos teillä on jotain omia juttuja joilla piristätte itteenne niin ois kiva kuulla niistä. Nyt menen potemaan flunssaa sänkyyni ja olen iloinen, kun flunssa loppuu, koska osaan arvostaa terveyttä tämän jälkeen enemmän ;).

Heta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti