sunnuntai 5. helmikuuta 2012

Lazy Sunday !

Tänään on ollut oikein mukava päivä. Oon pitäny oikein kunnon laiskottelupäivän. Heräsin aika myöhään, vasta puoli yks. Valvoin eilen aika myöhään, kun tein sitä kemiantyötä yhdelle kaverilleni. Kyllä teen kavereideni koulutöitä, mutta vain erikoistapauksissa. Ajattelin, että jos saan sen valmiiks sinä yönä niin voin tänään ja ens viikolla keksittyä kokeisiin lukemiseen. No kun olin herännyt niin raahasin itseni telkkarin eteen, koska ajattelin, että sieltä tulis Rachael Rayta. Eipä tullut :( . No katsoin sitten sellasta leipomisohjelmaa ja ne teki siellä cupcakeja. Mun teki kauheesti mieli ruveta leipomaan joten menin tutkiskelemaan jääkaappia. Teen yleensä muffinseja yhdellä tietyllä ohjeella, mutta se vaatii kermaviiliä ja meillä ei ollut sitä. Mä en millään ois jaksanu mennä kauppaan vaikka sinne on joku 100 metrin matka. Niinpä surffasin vähän netissä ja löysin ohjeen johon ei tarvittu kermaviiliä ja joka näytti muutenkin aika helpolta. Rupesin sitten leipomaan. Seuraava kuvasarja kertoo tästä projektista.

Onnistuin sitten tiputtamaan ne kuoret sinne :)
Eiks olekkin ihanat silikoniset muffinsivuoat <3


Tältä se taikina näytti

Ja tämä oli ehkä kaikkein kauneimman näköinen. Muut oli vähän sinne sun tänne ja sitä taikinaa löyty kaikkialta.

Ja tälläisiä ne oli 10 minuutin päästä :( pilalla ja palaneita...
 En tosiaan tiedä mikä noissa meni vikaan. Ne läsähti keskeltä ja palo jo 10 minuutia päästä, vaikka ohjeen mukaan niiden olisi pitäny olla siellä 15 minuuttia. Mua alko harmittaan ihan hirveesti. Vaivalla yritin väsätä ja kaikki meni pilalle. Sitten pelastava enkeli saapui. Äiti toi mulla kermaviiliä, että voisin tehdä toisen taikinan sillä hyvällä reseptillä. Aloin sitten väsäämään niitä.
Tää taikina näytti paljon paremmalta

Jälleen kerran ei mikään kaunein näky

Nyt näytti jo paljon paremmalta.

Sitten leikkasin ne " huiput" pois, että saisin sen kuorrutteen paremmin tasaseks niiden päälle
Tässä vaiheessa päätin sitten kuorruttaa ne. Tarkotuksena oli tehdä viisi muffinsia joissa olisi kakkonen päällä niinkun näin :
Ja tässähän ei nyt viitata mitenkään politiikkaan tai siihen, että ketä ehdokasta kannatan ;) . Noita tuli sittenkin kuusi kappaletta. Äidin mielestä ei olisi ollut reilua tehdä vain Haavisto-muffinseja joten jouduin tekemään kaks Niinistö-muffinsia.
Kuorrute vähän levis... :)
Niistä tuli ton näkösiä.
 Nyt on sitten jääkaapissa kuusi 2-muffinsia ja kaks 6-muffinsia. Saa nähdä kenelle syötän noi Niinistö-muffinsit, koska minä en niihin koske :). No kai ne jollekkin kelpaa.


Nyt kuitenkin menen siivoamaan keittiön, koska se näyttää tältä:

Ja nyt pitäis mennä lukeen saksankokeeseen joka on huomenna. Tavoita on päästä läpi :D

Heta

PS. Anteeks vähän pitkästä postauksesta, mutta suuri osa oli kuvia joten toivottavasti se ei haittaa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti